Već 110 godina Kraš sudjeluje u stvaranju najslađih uspomena

Foto: Vedran Tolić

Otvaranjem Kraš choco&caféa, koji na jednom mjestu nudi klasične okuse i ekskluzivne proizvode, Kraš se vratio na središnji zagrebački trg! Što nudi novi concept store, po čemu je poseban te što je novo u Kraševoj bogatoj ponudi slastica, otkriva direktorica marketinga Marina Knežević.

Pred nama su blagdani i vrijeme darivanja – osim svoje standardne ponude poznatih slatkiša, što je Kraš posebno za ovu prigodu uvrstio u svoju ponudu?

U godini u kojoj Kraš obilježava 110 godina djelovanja, htjeli smo svojim potrošačima pokloniti posebnu priču. Postali smo neodvojiv dio života ljudi u Hrvatskoj, ‘upleteni’ u sve važne prigode, a već 110 godina sudjelujemo u stvaranju najslađih uspomena. Stoga smo osmislili poseban blagdanski asortiman koji će svojim dizajnom i okusima potaknuti ljude da prizovu sretna sjećanja na sve prošle blagdane.

Svoje blagdanske proizvode odjenuli smo u pleteno ruho kako bismo poslali poruku zajedništva, topline i čuvanja uspomena kao najvećih vrijednosti koje trebamo cijeniti. Proizvodi su idealan izbor u ovo vrijeme darivanja pa tako imamo kraljicu pralina Bajaderu u posebnom izdanju s likom Orašara. U ponudi imamo i nove praline Dorina koje spajaju najpoznatije Kraševe brendove – vrhunsku čokoladu obogaćenu okusom Domaćice, Napolitanki, Speculaasa i Petit Beurrea.

U Choco Napolitanke dodali smo cimet, a još jedan neizostavan dio prazničnog menija predstavili smo kroz Domaćicu Medenjaci. Tu je i slatki mix Životinjskog carstva s dekicom s omiljenim likovima koji će razveseliti svako dijete. U naše standardne proizvode također smo utkali blagdanski štih tako da smo ih omotali pletenim dizajnom pa prigodnu ambalažu imaju Griotte i Fontane, Dorine, Čokse, Ki-Ki gumioze te Domaćice i Mini Tortice. Naši su proizvodi u trgovinama izloženi na prigodnim stalcima koji ‘uvlače’ potrošače u blagdansku čaroliju.

Koje još originalne slastice imate u bogatoj ponudi?

Posebno pakiranje u kojem se nalaze omiljene Dorina čokolade s dizajniranom porculanskom šalicom rezultat je odlične suradnje s hrvatskim brendom Mustra. Spoj šalice na kojoj se nalaze dosjetljivi natpisi u kombinaciji s ukusnom čokoladom pronašao je put do brojnih oduševljenih potrošača. Pokazao se kao idealan poklon, ljudi su ga uzimali kako za sebe, tako i za druge jer je paket koji poručuje ‘Nek’ ti se sve kockice poslože’ zbilja motivirajući.

Foto: Vedran Tolić

Stalno osluškujemo potrebe potrošača i njihove nove navike te u skladu s očekivanjima stvaramo nove originalne proizvode. Tako u Bonbonniéreama Kraš, između ostalih proizvoda, nudimo ručno rađene čokolade kao i prava čokoladna umjetnička djela. Naime, kolekcija Hrvatska baština izlivena u bijeloj čokoladi djelo je vrhunskih majstora spravljanja čokolade i svojevrsni hommage našoj domovini.

Neka od najpoznatijih nacionalnih kulturnih dobara poput Dioklecijanove palače, šibenskih tvrđava, dubrovačkog Orlanda i Vučedolske golubice, pretočena su u čokoladne suvenire, a kolekciji će se uskoro pridružiti i Zagrebačka katedrala. U našim prodavaonicama mogu se pronaći i najfinije praline, ručno izrađene prema zaštićenim Kraševim recepturama.

Koje su još novosti u asortimanu – novi okusi, novi proizvodi…?

Stalno pratimo tržište i trendove kako bi za potrošače osigurali najbolji miks postojećih proizvoda i zanimljivih noviteta. Proljetos smo predstavili premium Kraš Selection čokolade sa 60 posto kakaa, a uslijedili su i novi okusi svima omiljene Domaćice. Obitelj Domaćice proširila se tako za dva Extra Choco okusa – Domaćica Extra Choco lješnjak i Domaćica Extra Choco naranča koji su potpuno preliveni s 33% tamne Kraševe čokolade.

Jesen je bila u znaku novih Dorina s oplemenjenim orašastim plodovima, a posebno smo ponosni na Prekrašne koji su uz cijelu lepezu okusa donijeli i drugačiju priču koja je izazvala pozitivnu reakciju potrošača. Uz originalnu Torticu, ove godine smo predstavili Mini Torticu kao i Torticu Crunchy koja je lansirana uz zanimljivu kampanju #odhrskaj.

Osim u maloprodaji, proizvode Kraša prodajete i u svojim trgovinama…

Kraševe prodavaonice i choco barovi nalaze se diljem Hrvatske. U njima potrošači mogu na jednom mjestu pronaći bogatu Kraševu ponudu, ali i ponešto drugačije proizvode. Mjesta su to koja izgledaju kao mala carstva slatkiša i odišu toplinom i personaliziranim pristupom svakom kupcu koji uđe kroz njihova vrata. Zato me veseli što smo u ovom segmentu u slavljeničkoj 110. godini Kraša otišli i jedan korak dalje i to otvaranjem Kraš choco&caféa – concept storea u samom srcu Zagreba.

O kakvom se prostoru i konceptu radi? Kakva je ponuda Kraš choco&caféa?

Kraš choco&café posjetiteljima nudi drugačiji pristup – spajajući konzumaciju i kupnju, na jednom mjestu nude se naši klasični okusi, ali i ekskluzivni proizvodi. Inspirirani najvećim proizvođačima čokolade, ovim smo prostorom našoj metropoli poklonili urbano, svjetsko mjesto, a ujedno smo se i napokon vratili na središnji zagrebački trg.

Foto: Vedran Tolić

Slastice koje nudimo nadahnute su čuvenim Kraševim proizvodima, a najveće je iznenađenje ovog concept storea Choco Creator koji posjetiteljima omogućava da izaberu sastojke i sami naprave svoju personaliziranu čokoladu. Tu su još i ručno rađene praline, kao i vrući likeri. Posebno bih izdvojila i namaz od Bajadere koji se može pronaći u Kraš choco&-caféu, a u ovo blagdansko vrijeme savršen je kao preljev za fritule koje se nalaze u našem adventskom asortimanu.

Na šanku smještenom na terasi, u posebno uređenom božićnom eksterijeru, gosti se mogu okrijepiti toplim napitcima, alkoholnim i bezalkoholnim koktelima, kuhanim vinom, ali i slatkim i slanim zalogajima.

S obzirom na ‘novo normalno’, kako izgleda Kraševo poslovanje, koje prilagodbe ste morali napraviti? Kako su izgledala planirana lansiranja i kampanje?

Svijet se nikad u povijesti nije mijenjao tolikom brzinom kao danas. Kraš je pokazao sposobnost snalaženja u novim uvjetima te pronalaženju brzog odgovora na sve izazove s kojima se svakodnevno susrećemo. Zaštita zdravlja zaposlenika, osiguravanje neometane proizvodnje, dostupnost proizvoda i njihova prilagodba novim navikama potrošača u fokusu su našeg poslovanja. Također, otvorili smo potpuno nove prodajne kanale, a osluškujemo potrošače i pri stvaranju asortimana.

U ovoj 110. godini djelovanja Kraša kampanjom ‘Zagrizi, oživi uspomene’ vratili smo na police neke od najpoznatijih Kraševih okusa te htjeli naše potrošače podsjetiti na sva lijepa zajednička sjećanja te pokazati kako ćemo na njih misliti i u vremenima koja su pred nama. Kampanja s porukom bila je i ona već spomenuta za predstavljanje Tortice Crunchy – s #odhrskaj smo htjeli poručiti ljudima da je u redu na tren zaboraviti sve brige, ali i prihvatiti i naučiti živjeti s trenutnim okolnostima.